Projekt Comenius

Projekt Comenius

Quiz

Email Drukuj PDF

Zapraszam chętnych uczniów do rozwiązania quizu o Czechach, który znajduje się w zakładce Quiz, spośród autorów najlepszych odpowiedzi zostanie wylosowana jedna osoba, która weźmie udział w wycieczce do szkoły partnerskiej.

Rozwiązania należy wysłać na adres: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Na odpowiedzi czekam do 10 maja 2013

Życzę udanej zabawy!

Zaproszenie 2

Email Drukuj PDF

Właśnie otrzymaliśmy zaproszenie na kolejne spotkanie projektowe.
Projekt Comenius - Partnerskie Projekty Szkół, w którym uczestniczymy, zakłada nie tylko różnorodne działania na terenie Naszej Szkoły, ale też wizyty w szkołach partnerskich.
Tym razem do Czech, a dokładnie miejscowości Bílá Lhota na Morawach w dniach 2-7.06.2013 uda się 10 uczniów pod opieką dwóch nauczycieli.

Renesans w Krakowie

Email Drukuj PDF

Uczniowie naszej szkoły w składzie: Iwetta Konwent, Marcela Zawierucha, Michał Batko, Mateusz Hronowski, Anna Myszka wzięli udział w Wojewódzkim Turnieju Wiedzy „Renesans w Krakowie - zachować dziedzictwo kulturowe dla przyszłych pokoleń”.  Wcześniej uczestniczyli w wykładach na temat renesansowej sztuki w Europie oraz zwiedzili Katedrę i Zamek na Wawelu. Pod kierunkiem nauczyciela Doroty Batko zagłębiali tajemnice sztuki renesansowej aby w dniu  13.03. 2013 roku odpowiedzieć na  100 pytań w ciągu godziny. Pytanie były bardzo szczegółowe i trzeba było wykazać się znajomością detali. Z niecierpliwością czekamy na wyniki.

Wykład

W piątek 8 marca grupa 18 uczniów z naszego Gimnazjum wybrała się do PWSZ w Tarnowie, gdzie odbył się bardzo interesujący wykład na temat roli hormonów w organizmie ludzkim. Wykład prowadził profesor PWSZ Janusz Sepioł, i trzeba przyznać, że mimo, iż temat od strony chemicznej nie należy do łatwych, skomplikowane zagadnienia przekazywał w bardzo przystępny sposób.

Dowiedzieliśmy się na przykład, jakie hormony decydują o tym, że miedzy pewnymi osobami można mówić o „chemii” oraz, jak zmienia się ilość hormonów w organizmie ludzkim, w zależności od etapu jego rozwoju.

Nie obyło się tez bez pokazu kilku doświadczeń w wykonaniu grupy studentów, którzy zachęcali nas do wyboru chemii, jako kierunku studiów. Zajęcia bardzo nam się podobały, mimo, że wzory chemiczne i nazwy niektórych hormonów były skomplikowane i czasem trudne do wymówienia…

Jedyna taka lekcja...

Email Drukuj PDF

Dnia 31.01.2013 r rozpoczęła się moja, długo oczekiwana,  podróż na Wyspy Kanaryjskie. Na  lotnisko zawiózł nas mój tata i poleciałyśmy  do Berlina. Wsiadłyśmy do samolotu o godzinie 19:20 i zaledwie po 45- minutowym locie byłyśmy w Niemczech. Autobusem dostałyśmy się do centrum miasta i noc spędziłyśmy w hostelu. Wcześnie rano wstałyśmy i pojechałyśmy na lotnisko.
Stamtąd miałyśmy lot na wyspę La Palma. Wszystko odbyło się bardzo sprawnie i już po kilku godzinach byłyśmy na miejscu. Zaraz po odebraniu walizek poznałam Sarę, (dziewczynę u której miałam zamieszkać), jej mamę i jej nauczyciela języka niemieckiego.
W tym miejscu pożegnałam się z moimi paniami i pojechałam do domu Sary. Ta dziewczyna ma 14 lat mieszka z rodzicami i bratem w małym, ale bardzo uroczym domku. Bardzo miło spędziłam tam czas. Codziennie chodziłyśmy na spacery do Llos Lianos (czasem dziwiłam się, że tak przeważnie spędzają czas wolny). Poznałam tam miejscowe zwyczaje i tamtejszą kuchnię. Odbyłam dwie szkolne wycieczki, w czasie których zobaczyłam wulkan San Antonio, zwiedziłam stolicę La Palmy Santa Cruz, zwiedziłam plantację bananów i miejsce, gdzie z oceanu pozyskuje się sól czyli solarnię.
W domu, w którym mieszkałam, panowała bardzo miła i rodzinna atmosfera. Pewnego dnia zaprosili mnie do restauracji na brzegu oceanu. Tam po raz pierwszy jadłam kalmary i spróbowałam tradycyjnej hiszpańskiej kuchni. Rodzice Sary byli bardzo mili (przez ten tydzień bardzo zżyłam się z Sarą i chciałabym z nią utrzymać kontakt).
Ostatniego dnia mojego pobytu widziałam karnawałowe przemarsze. Brały w nich udział zarówno dzieci, jak i dorośli przebrani w ciekawe kostiumy. Na miejscowym bazarze widziałam różne ciekawe rzeczy, np. ryby z kłem na pysku podobnym o nosorożców oraz jakiś dziwny owoc -  niestety nie znam jego nazwy. La Palma słynie z plantacji bananów. Rzeczywiście są one tam bardzo pyszne i z przekonaniem mogę powiedzieć, że najlepsze jakie w życiu jadłam.
Szkoła Sary była bardzo duża, uczęszczało do niej ponad 800 osób. Poznałam tam bardzo wiele miłych osób. Co ciekawe, lekcje tam trwają 55 minut, a uczniowie maja tylko jedną, 30 -minutową, przerwę na lunch. W  szkole były pokazywane prezentacje o La Palmie, tamtejszych zwyczajach oraz tradycjach. Na lekcji plastyki robiliśmy podkoszulki z logo Comeniusa i La Palmy. Brałam także udział m. in. w lekcji fizyki, matematyki, biologii, angielskiego i informatyki.
Po tygodniu wrażeń czekało mnie pożegnanie z rodziną i powrót do Polski. Z moimi Paniami spotkałam się przed ich hotelem i razem ruszyłyśmy na lotnisko. Tam miałyśmy wiele przygód. Okazało się że mamy nadbagaż i niestety coś musimy wyrzucić. Na szczęście po szybkim przepakowaniu i historii z oliwą (ostatecznie zmieściła się w którejś walizce), udało się nam nadać nasze bagaże. Było bardzo śmiesznie.
Wsiadłyśmy do samolotu i poleciałyśmy do Berlina. Następnego dnia czekał nas lot do Krakowa. Z lotniska w Balicach odebrał nas znów mój tata. Tak zakończyła się nasza podróż. Była to dla mnie świetna zabawa, ale także doskonała szkoła przetrwania  i próba odnalezienia się w całkiem nowym otoczeniu. Zawsze będę tę podróż miło wspominać.

Marcelina

Warning: Illegal string offset 'active' in /templates/ja_purity/html/pagination.php on line 129

Warning: Illegal string offset 'active' in /templates/ja_purity/html/pagination.php on line 135